top of page

Malá rekapitulace 2019

Takový zvláštní byl ten rok 2019. Strašně rychlý až hektický mi přišel. Snad bylo to způsobeno těžbou dřeva hned začátkem roku a následně jeho zpracováním, snad věkem a snad i příchodem nového čtyřnohého kamaráda, který mi nemálo času zabral, ale s tím se počítalo.

Ale teď už dost nářků a pokusím se alespoň částečně ten uspěchanej rok nějak zrekapitulovat.

Pokud to jen šlo, tak jsem vyrážel alespoň v nedělní rána a hlavně srnčí říji chtěl „vychytat“. Při všech průzkumech jsem natrefil na zaječí louku za Matějovem a nikdy se mi nestalo, že bych zajíce neviděl. Malinkatá loučka tak 20 x 20 m a vždy po ránu tam zajíci byli. Jen hned za zahradami. Tož nebyla možnost dostat se k nim tak, jak bych si přál a vždy jen v protisvětle.

Doma mi nechtěli věřit, že tu zajíci ještě jsou, tak nezbylo, než je prostě jedno červencové ráno vyvést. K mému překvapení nám jde zajíc naproti a musím smeknout před ostatními účastníky výpravy, kteří se v daný moment dokázali nepohnout a mohl tak vzniknout "Zajíc polní na cestě polní".

Jinak jsem coural fakt jen okolo dědiny a za letošní výsledky si můžu sám, páč jsem se začal soustředit jen na jednoho srnce a nezbývá než uznat, že byl lepší. Hodně velký výřez.

Neodskakoval jako jiní, ale byl schopný mě naprosto mazácky obejít ve vedlejší koleji v obilí a vynořit se o pěkných pár desítek metrů dál. Někdy potkal jsem v neprůstřelné mlze srnce pod svahem.

Jedno nedělní ráno klackuju se k domovu, aniž bych předpokládal, že se ještě bude fotit. V louce najednou uvidím ležícího srnce, jenže on neleží, ale snad natvrdo chrápe. Vítr mi fučí do zad, tak jen čekám ostrý start, který nakonec stejně přišel, ale pobavilo mě to.

Jednou se mi zase poštěstilo při návratu domů potkat srnce v jeteli, ale jen za pošmourného počasí a navíc proti plechové obloze. Až doma zjišťuji, že jen jednoho srnce jsem za celou říji nafotil. :)

No a někdy na strništi i srnu potkal.

A hlavně zapomenout nesmím na naše nové chlupáče Matýska a Lízinku. :)

Tak tady je alespoň malá zpověď z roku 2019. Nějak jsem měl pocit, že nejenom sobě ji dlužím :))

bottom of page