top of page

Takovej "WILD NEWILD"

To si takhle štráduju v práci po expedici, když najednou zvoní telefon. Na druhé straně volá kolega, kamarád a myslivec Zdenda. Máš foťák? Jo mám, ale doma. Co tam zase máte se ptám a myslím na nějakou srnu nebo maximálně zajíce. Výrobní halu kopíruje potok a hned za ním začíná les a občas je něco k vidění. Přikrmujeme si tam drobné ptactvo, ale letos zatím nic nelétá. Jenže Zdenda volá. Je tam krahujec a chytil kosa. No tak se jdu podívat a v duchu si říkám ten tam na tebe bude určitě čekat, a on vážně počkal. Čučíme na něj, jak si dopřává kořisti. A tak zkus ten firemní, pokouší mě chlapi. Tož teda vyrážím pro foťák s myšlenkou, že se jen zbytečně projdu. Když se vrátím, tak krahujec stále hoduje a já říkám klukům, jak se pohne s oknem, tak je pryč. Zdeněk povídá, tak počkáme až bude zády a já pootevřu okno. Klekám na zem, aby mě nebylo moc vidět a on je tak zabrán do své kořisti, že to s ním ani nehne.

Hlad je holt potvora a v tomto období obzvlášť. Potíž je v tom, že těmi zády zůstává otočený příliš dlouho a otočí se vždy jen na malou chvíli, aby kontroloval situaci.

Jednu chvíli dal jasně najevo, co si o nás myslí.

Trvalo mu to více jak hodinu než kosáka spořádal, a potom ještě dlouhou dobu odpočíval.

Ve finále se posadil na větev a po malé chvilce zmizel v lese. Fajnový předvánoční pokoukání to bylo. Vše je foceno na Panasonic DMC FZ-28. Víc jsem z toho nedostal, ale i tak jsem velice vděčný za pár dokumentačních fotek.

bottom of page