top of page

Půlhodinová procházka

Je poměrně pěkné nedělní červnové ráno, a tak, i když s velkým zpožděním, vyrážím ven. Původně jsem měl v plánu dostat se za mostek u lesa a chvilku posedět. Sotva přejdu přes horizont, tak je mi jasné, že jdu pozdě. Kousek od mostku se popásá srna se srnčetem.

Vítr je dobrý, ale do mokré ranní jetele se mi moc nechce. Snažím se využít alespoň kolej, kde trávy není tolik a po čtyřech se snažím přiblížit trochu blíž. Z ničeho nic srna zvedne hlavu a dívá se úplně jiným směrem než jsem já. Najednou oba mizí a zvedají ještě dva zajíce. Snažím se zjistit příčinu jejich zrazení, ale nikde nic nevidím. Trošku zakleju a zvedám se na nohy, když v tom na pár metrů ode mne vidím srnčí slechy, jak se přibližují k jeteli. Schovat už se není kde, zdá se, že se moc nezadaří. Srnka vytahuje a po prvním zvuku závěrky upře svůj pohled ke mně. Stíhám ještě jeden cvak a mizí v pšenici.

Vyrážím dál okolo obilí a mám radost z tak blízkého setkání se srnčí zvěří. Pomalu se začínám vracet druhou stranou směrem ke vsi, když se situace opakuje. Jen to není srna, ale srnec. Zaklekávám, ale hned mi dochází, že mám smůlu. Ranní vánek mi foukl přímo do zátylku, a tak se po chvilce, když se nic neděje, zvedám a srnec ihned odskakuje. Jeden hozený cvak a je po všem.

Trochu rozmrzelý pokračuji k domovu, když se za rybníkem asi na 200 metrů popásá další kus. Mám boční vítr, jdu ještě jednou zkusit štěstí. Nejtěžší je překonat otevřený prostor před hrází, ale podaří se a pomaličku přecházím hráz. Když jsem na konci. tak zjišťuji, že je zvěř pryč. Zkusím ještě po čtyřech nakouknout za roh lánu. K mému překvapení je srna tam a jde mi pěkně naproti. Po cvaknutí jde do střehu, ale neodskočí, udělá ještě pěknou vývrtku a pak pomalu odchází k lesu.

Mám radost z dnešního rána, scházím pod hráz směrem k domovu prohlížeje si fotky na displeji, když se znovu opakuje první scéna. Zase slechy a zase srna. Tentokrát z pravé strany. Není se ale kde schovat, a tak dva cvaky a je po všem.

Vracím se k domovu velice spokojený. Se srnčí zvěří jsem si letos tolik neužil, a taková pěkná náplast na neplodné období opravdu potěšila.

bottom of page